понедельник, 27 февраля 2017 г.

Позакласна робота





План – конспект
 позакласного заняття на тему: "Математика - це справді цікаво"
 (для учнів 4 класу)

















МЕТА: Удосконалювати обчислювальні навички у цікавій формі. Розвивати логічне мислення, пам'ять, кмітливість, вмІння спілку ватись. Поширювати і збагачувати знання і вчити помічати незвичне в очевидному. Виховувати уважність, самостійність, інтерес до математики.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
 - Добрий день, діти! Я рада вас бачити на сьогоднішньому занятті.
- Ми продовжуемо мандрівку по сторінках журналу "Не вмію - навчуся".
 - А куди поведе нас слідуюча сторінка журналу ви дізнаетесь, коли відгадаете загадку:
І чудова, і цікава Ця країна числова. В ній задачі, і рівняння І чого тільки нема! (математика)
-           Так, сьогодні ми помандруемо до країни Математики.
ІІ. Оголошення теми заняття
- Давайте прочитаємо тему: "Математика -- це справді цікаво"
- Як ви розуміете цей вислів?
- Чого ж ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
 - А щоб ви більше всього сьогодні хотіли робити?
 - Для чого потрібні всі ці навички?
- Ураховуючи ваші побажання і знання, давайте складемо асоціативний кущ поняття "Цікава математика".
- Добре, діти. Давайте візьмемо із собою кмітливість, винахідливість, увагу, швидкість і відправимось в країну "Математика".
- Ця країна любить сміливих, розумник, кмітливих і веселих дітей.
- Хто сміливий?
- Хто розумний і веселий?
 - Цікава математика чекае на вас! Щасти вам, діти! Хай підкоряться вам найвищі вершини. (Музика маршова)
ІІІ. Робота над темою заняття
1. Першу сторінку нашого журналу "Числова" оголошую відкритою. - Давайте зараз плідно попрацюємо.
Виконання завдань.
 а) Назвіть всі чотирицфрові числа, які можна скласти з цифр 0 та 1. (цифри повторюються) (1000, 1001, 1010, 1100, 1101, 1111, 1110, 1011)
б) На скільхи збільшиться будь-яке трицифрове число, яхщо до нього ліворуч дописати цифру 2? (на 2000).
в) Різниця двох чисел 1256, а їх добуток дорівнюе 0. Які це числа? (1256 і 0)
 - Молодці, діти. Бачу, що вміете працювати з числами.
 2. Друга сторінка«Обчислення" - чекає на вас! Спробуй уважно прочитати завдання.
а) Поставте знаки дій і дужки так, щоб рівність була вірною. 3 3 3 3 3= 37 (333: 3: 3= 37)
б) Знайдіть невідомі операції

3. Третя сторінка "Логічні задачі" пропанує вам свої дослідження.
а) Ідучи до школи, дівчинка робить 20 кроків. Кожні 10 кроків -- 5 м. Схільки метрів від дому до школи? (10м).
б) Якщо о 12 годині дня йде,дощ, то чи можна чекати, що через 36 годин буде сонячна погода? (Ні, бо буде І2 година ночі).
в} Маса коробки з цукерками становить 550 г. Коли третю частину цукерок з'їли, маса каробки стала 400 г. Яка маса порожньої коробки? (1 00 г).
Пояенення. Третина - це 150 г: (550 — 40 = 150), тоді маса усіх цукерок 450 г: (15() • 3), а маса коробки 104 г: (550 — 450 = 100).
4. Четверта сторінка "Винахідлива" пропонує вам задачі на кмітливість.
а} В одному ряду посадили 9 дерев через кожні 3 метри. Яка відстань від першаго до останньаго дерева? 
б) Батькові 39 років, синові 14. Скільки років дочці зараз, яхщо через 1 рок  синові та дочці разом буде стільки років, скільки батькові? (3араз дочці 9років).
в} Двоє батьків, двое синів та дідусь з онуком піймали по б онуків, а всього 18. Як це могло статися? (Троє: дідусь, його син та син дідусевого  сина (онук).



6. Шоста сторінка "Ребуси, кросворди" розвеселить вас.
а) Ли 100 к (листок) Па 'зж (Париж) І 100 рія (Історія) Пі +? + л (Підвал)
б) Як одержати з числа 18 число 100? (1 оо) в) Що можна приготувати, але неможливо з' їсти?
(Домашне завдання)
 IV. Підсумок заняття 
Чи виправдались ваші сподівання?
- Яка сторінка журналу принесла вам захоплення? Задоволення?
 - Якими ви себе почували?

- Покажіть свій настрій. Дякую вам, діти, за роботу. Ви довели, що вмієте міркувати, швидко обчислювати, досліджувати, а також, що ви сміливі і розумні.


           ТИЖДЕНЬ МАТЕМАТИКИ
                                 План проведення тижня математики

                               
      Понеділок      Ознайомлення з планом проведення тижня      


ВІКТОРИНА З  МАТЕМАТИКИ    "ВСЕ    ЗНАЮ"

 

Вівторок         Математична гра  "Веселі математики  6 , 7   класи


   Середа          Математичні змагання  8 – 9кл.
 
Виставка малюнків  «Математика і малювання »

 

  Четвер       Експозиція      « ГАЛЕРЕЯ ВИДАТНИХ МАТЕМАТИКІВ ».

  Повідомлення учнів: «Із життя видатних    


    П'ятниця      Закриття ТИЖНЯ МАТЕМАТИКИ.
  Підведення підсумків, нагородження переможців      

                             конкурсів, вікторин.
                                            

 
 















   ВІКТОРИНА З МАТЕМАТИКИ «ВСЕ ЗНАЮ

1. Скільки дітей в сім'ї, якщо у двох сестер є ще по одному братові у кожній?
2. Кішка Ася народила 10 кошенят. Скільки коробок треба принести, щоб у кожної з них було по два кошеняти?
3. Скільки потрібно вирізати рівних квадратиків, щоб обклеїти ними куб?
4. Приберіть зайву цифру з цього ряду чисел: 7, 9, 3, 8, 5.
 5. Маша, Саша і Петя стояли в черзі за цукерками. Хто за ким стояв, якщо Саша не був першим, а Маша не була першою і останньою
 6. Кузнею за свій робочий день підкував 5 коней. Скільки підков йому знадобилося?
 7. Якщо відрізати у трикутника, один з кутів, скільки кутів у нього стане?
 8 На кухні лежать шість яблук. Три зелених яблука і три червоних. Скільки потрібно взяти яблук в кухні без світла, щоб серед них було хоч одне зелене яблуко?
 9. Запряжена трійка коней, в день пробігає 5 км. Скільки км пробігає кожен кінь?
 10. Запишіть приклад з трьох п'ятірок, щоб в результаті вийшла цифра два.           
11. Палицю розпиляли на шість частин. Скільки разів довелося розпиляти палицю?
 12. Яким чином потрібно розмістити палицю на столі, щоб вийшов трикутник?
 13. Курка на одній нозі важить 4 кг Скільки буде важити курка, якщо її поставити на обидві ноги?
14. Скільки кінців у п'яти палиць? А скільки у п'яти з половиною палок?
 15. Два батька і два сина зайшли в кафе і замовили кожному по склянці соку. Скільки склянок соку вони замовили?
16. Опівночі почався дощ. Можна сміливо стверджувати, що через 48 годин на вулиці буде тепло і сонячно? 
17.Хто автор вашого підручника з математики?
18.Чому дорівнює добуток чисел 21 17 0 43 6,4?
19. Скільки діаметрів можна провести у колі?
20. Скільки місяців у році мають 31 день?
21. Який кут більший від розгорнутого у два рази?
22.Як називається вираз а:в?
23. Обчислити 3³.
24. Частка записана за допомогою риски дробу.
25. Скільки цифр є в математиці?
26.  2²=4, 3²=9. А чому дорівнює кут у квадраті?
27. Що спільного між рівнянням, що маєрозвязок, і деревом?
28.Твердження, яке приймається без доведення.
29Чи має зміст вираз 0 ?
30. Трикутник у якого дві сторони рівні називається…














                       





























Математична гра

" Веселі математики "




"Позакласний захід з математики для учнів 6,7  класу
 Мета і завдання:
 •розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
 •розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам'ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до вирішення проблем;
 •виховувати самостійність, активність і культуру поведінки;
 •підвищувати інтерес до математики;
 •виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;
 •формувати навички змістовного проведення вільного часу.

Клас ділиться на дві команди. Гра проводиться між командами, капітанами та вболівальниками. Капітани із бейджиками на грудях. За перемогу в кожному турі команда отримує відповідний титул: найкмітливіші, найерудованіші, найуважніші і т.д., записаний на зірочці. Лічильна комісія (члени журі) підбиває підсумки після кожного туру із занесенням результатів до таблиці оцінювання.
 Таблиця оцінювання
 І команда ІІ команда титул бали титул бали


 ХІД ГРИ


І тур. Розминка.

  Кожній команді по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо команда не знає відповіді, або відповіла неправильно, то право відповіді отримує друга команда. (Правильна відповідь на 1 питання оцінюється в 1 бал, неправильна відповідь – нуль балів)
 Питання:
 1.Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний)
 2.Яку траву і в темряві впізнаєш? (Кропиву)
 3.Із якого посуду не їдять? (Із пустого)
 4.Скільки яєць можна з’їсти натщесерце? (Одне)
 5.Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він буде важити, стоячи на двох ногах? (5 кг)
 6.На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)
 7.У батьків 6 синів. Кожен має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї (7)
 8.Каталися 2 синів на триколісних велосипедах, а батько на двоколісному. Скільки всього було колес? (8)
 9.З-під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі? (3)
 10.Троє коней пробігли шлях 30 км. Скільки пробіг кожний кінь? (30 км)
 11.Яке число наказує, що роби? (Три)
 12.Скільки одиниць у дюжині? (12) або (одна, якщо дивитися на запис 12)
 13.Коли доба коротша: взимку чи влітку? (Однакова, що влітку, що взимку)
 14.Дід, бабка, онучка, собачка Жучка, кішка, мишка тягли-тягли і витягли ріпку. Скільки очей побачило ріпку? (12)
 15.Іванко додав два числа, а Оленка перемножила ці числа. Отримали один і той же результат. Що це за числа? (2 і 2)
 16.Яким по порядку стоїть “Ь”(м’який знак) в назві першого місяця осені? (8, бо вересень)
 19. Найменше тризначне число? (100)
 Додаткові питання:
 - Скільки вух у трьох корів? (6)
 - Скільки музикантів у квартеті? (4)
 - Найбільше двозначне число? (99)
 - З’їсти пуд солі означає: з’їсти … Скільки це в кілограмах? (16 кг)Члени журі підводять підсумки в балах і команді, яка виграла в цьому турі, оголошується титул «найкмітливіші». На дошці у заздалегідь приготовану таблицю оцінювання заносяться результати І туру.

II тур. «Великий ерудит»

На початку туру командам дають задачі, які слід розв’язати. Поки кілька гравців розв’язують ці задачі, решта кожної команди відповідає на питання.                                                                                    

     Задача 1.   Чоловік їде у вагоні і йому сниться, що він сидить на підлозі, а дошки летять у безодню. Чоловік лишився на одній дошці, що йому треба зробити, аби не впасти. (   Прокинутись.)                                                                                                                    

      Задача 2.  .  Серед горба осел, з одногу боку горба вогонь горить, з другого ліс густий, з третього глибоке озеро. Лісом піти - осел роги поламає, вогнем - згорить, через озеро - не вміє плавати, утопиться. Куди ослові пройти? .(Лісом, бо в нього ріг нема)                                                                                                                 

  За правильно розв’язану 1 задачу – 5 балів, за 2 задачу – 10 балів.
 Задається питання, відповідає та команда, в якій гравець першим підняв руку. Якщо ж після підняття руки гравець не може відразу відповісти, то із загальної кількості набраних цією командою балів знімається 1 бал.

1. Без чого хату не можна збудувати? (Без стуку. )

2 Що важче: пуд пір'я чи пуд заліза?( Однаково.  )
 3.  На небі одна, на землі немає, у баби дві, у дівки нема. (Літера "Б".)
  4.  Як написати " м'ясо без кісток", щоб було чотири букви? . (Язик. )

5 .На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів у класі? (26)
 6. Назвати 5 днів підряд, не називаючи ні числа, ні дня тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
 7. Розділіть число 1888 навпіл так, щоб отримали по 1000. (1888)
 8. Зайці пилять дерев’яну колоду. Вони зробили 10 розпилів. Скільки утворилося полін? (11)                                                                                                                  

    Членами журі підводяться підсумки туру і команді, яка виграла присвоюється титул «найерудованіші».Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.

ІІІ тур. Конкурс “Художники”.

Цей конкурс проводиться під час змагання капітанів. Команді необхідно намалювати картину, використовуючи лише математичні фігури, символи, знаки, цифри і т.д.

Максимальна кількість балів за цей конкурс 10 балів. Титул «найталановитіші» отримує команда, яка набрала більшу кількість балів. Результати заносяться у таблицю оцінювання на дошці.

ІV тур. Змагання капітанів.

Капітанам кожної команди по черзі задаються питання, на які вони повинні відповісти. Якщо капітан однієї команди не знає відповіді, або відповів неправильно, то право відповіді на це запитання отримує капітан другої команди.                                                                                                

  Питання:
 1.Коли частка дорівнює 1? (коли число ділять саме на себе)
 2.Скільки метрів у сантиметрі? (ніскільки)
 3.Скільки нулів містить запис 1млрд? (1 000 000 000 – дев’ять нулів)
 4.На яке число не можна ділити? (на нуль)
 5.Як знайти невідомий доданок? (треба від суми відняти відомий доданок)
 6.Фігуру, що складається з двох променів, які мають спільний початок, називають... (кутом)
 7.Частина прямої, що має початок і не має кінця, є... (промінь)
 8.Скільки прямих можна провести через дві точки? (одну)
 9.Хлопчик ліг спати о 8-ій годині вечора і поставив будильник так, щоб він задзвенів о 9-ій годині ранку. Скільки часу проспить хлопчик? (1 годину)
 10.Уяви, що ти машиніст потяга. Потяг рухається зі швидкістю 60 км/год. У дорозі він був 7 год. Скільки років машиністу? (скільки відповідаючому)                                 

      За кожну правильну відповідь капітани отримують по 2 бали. Капітан-переможець отримує титул «найрозумніший капітан» на зірочці, яку прикріплюють на груди.

ІV тур. Гра із вболівальниками.

                                                                      

1.Прочитайте ребуси. (Ребуси записано на плакатах.)
 1) «40 а»; (сорока) 2) «100 вп»; (стовп) 3) «7'я» (сім’я) .
 2.  Хто показує кожному його обличчя, бо не має власного? (Дзеркало.)
 3.Як правильно сказати: «7 плюс 5 дорівнює одинадцяти» чи «Сім плюс п'ять дорівнює одинадцять»? (буде 12, а не 11)
 4.Кришка стола має 4 кути. Якщо один з кутів відпиляти, то скільки кутів буде у кришки? (5 кутів)
 5.Одне яйце вариться 10 хв. Скільки хвилин варитимуться 5 яєць? (10 хв)
 6.Що за цифра акробатка? Як на голову встає – на 3 меншою стає. (А зовуть її 9-ка)
 За кожну правильну відповідь вболівальники отримують зірочку із 1 балом, які вони можуть передати тій команді, за яку вболівають. Команда, якій
більше передали балів, отримує титул «найсимпатичніші».

V тур. «Риторика».

 Щоб донести свою думку до слухача, потрібно ясно, чітко та виразно вимовляти слова. Тому стародавні математики тренувалися у риториці. Ваше завдання – чітко, ясно і швидко сказати скоромовку 3 рази, за що ви можете отримати до 3 балів. (Від кожної команди вибирають по 2 учасники). Якщо ж учасник збився, то він сідає на місце Скоромовка:

До ворони на урок прилетіло 7 сорок
    А із них лиш 3 сороки усі вивчили уроки.
         Скільки ледарів сорок прилетело на урок ? (4)
«Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок»
. Команда-переможець отримує титул «найкращі ритористи».

Команда-переможець отримує титул «найуважніші».

Підсумки гри

.
                                       скоромовка

 
До ворони на урок прилетіло 7 сорок                                                   

А із них лиш 3 сороки усі вивчили уроки.                                 

Скільки ледарів сорок прилетіло на урок?
                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« Математичний марафон »

Математичний марафон проводиться в рамках шкільного математичного тижня для учнів 8-9 класів. Гра-змагання складається з п ’яти конкурсів, після проходження кожного з них кожна з команд отримує певну кількість балів.

Склад журі: голова журі ,  два вчителі.  Команда,  яка набрала найбільшу кількість балів, визнається переможцем математичного марафону .По закінченню гри відбувається  нагородження переможців марафону солодкими призами.

Мета: сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з математики, виникненню внутрішніх мотивів навчання; активізувати розумову діяльність учнів; психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні математики;  Забезпечити активність, зацікавленість учнів; виховувати інтерес до вивчення точних наук;сприяти підвищенню загальної культури учнів.

Форма проведення: гра - змагання.

Обладнання:Для оформлення сцени назва  «Математичний марафон», математичні символи, цифри.Для оформлення залу  плакати з висловами про математику. Секундомір.Нагороди для двох команд і для уболівальників, які прийматимуть участь у конкурсах. Оціночний бланк для журі.                                                     

 Вступ

На сцену виходять двоє ведучих і з вступними словами звертаються до всіх присутніх



1. Всім добрий  день,друзі , -

Дівчата й хлоп’ята

      Ми раді у залі

       Вас нині вітати.

 

3.   Відомо усім

      (Тут відсутні секрети) –

      В школі різні

      Вивчають предмети.

 

5.   Тобі,математико,

       Наші вітання

       Це ж ти нас зібрала

       Усіх на змагання.

 

7.   Чекають тут різні

       На вас запитання

       І хитрі задачі

       Й цікаві завдання.

 

2. Покликала гра

        Нас сюди на змагання.

        Знавцям й глядачам –

        Особливі вітання!

 

4. Наук у нас різних

         Вивчають багато.

          Яку ж з них ми будемо

          Нині вітати?

 

   6. Сучасну і давню

           Науку чудову

           Сьогодні у дії

           Побачимо знову.

 

8. Питання серйозні

            Та є й жартівливі,

            Тож будьте уважні

             І будьте кмітливі.

 



Ведучий 1.

 Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій грі. Сьогодні ми розпочинаємо математичний марафон.

Ведучий 2.

Ви можете сказати, що марафон – це щось спортивне . Дійсно , марафон названий на честь еллінського  воїна,який прибіг в Афіни з містечка Марафон зі звісткою  про перемогу над персами.

Ведучий 1.

А наш марафон – математичний. На всіх гравців чекають складні випробування Сподіваймося, що звістка про переможців нашого марафону швидко рознесеться по всій школі. А зараз зустрічаємо наших марафонців.

Ведучий 2.

У грі приймають участь учні 9 і 8  класи . Привітаємо їх! …

Ведучий 1.

І нехай пані Фортуна  визначить найрозумнішого учня . А щоб їй допомогти ,представляємо наше  журі…



Вчитель Добрий день шановні учителі, шановні учасники, шановні вболівальники!

 Сьогодні ми  запрошуємо Вас на свято чарівної науки - математики.

 Тим, хто вчить математику,

 Тим, хто любить математику,

 Тим, хто не знає, що може любити математику, присвячується наш марафон.

Щоб команди набули спортивної форми, пропонуємо на першому кілометрі провести роз­минку.



 

Розминка



Кожній команді по черзі задається питання. Часу на роздуми не дається.

Якщо відповіді у команди немає, то може відповісти команда суперників.

Кожна правильна відповідь 1 бал



Запитання і відповіді:



1.    Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні, буде ніч.)

2.    Скільки разів на рік встає сонце? (365)

3.    Скільки разів за півдоби зустрічаються годинна та хвилинна стрілки? (11 разів)

4.    Чи може бути в лютому 5 понеділків? (Може, якщо лютий у високосному

 році починається з понеділка.)

5.    У батька п’ять дочок, і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька? (6)

6.    Який кут утворює годинна і хвилинна стрілки годинника, якщо він показує 3 години? (Прямий)

7.    Яке число у древньому Вавилоні вважалося священним? (12)

8.    Одиниця маси коштовних каменів. (Карат)

9.    Чому дорівнює 1 пуд? (16 кг)

10.                       Скільки тисяч в одному мільйоні? (1000)

11.                       Чому дорівнює добуток усіх чисел? (нуль)

12.                       Який знак слід поставити між числами 3і 4, щоб дістати число більше від 3 і менше за 4?(кому)

13.                       Скільки нулів  у записі числа мільярд? (9)

14.                       Найменше просте число? (2)

15.                       Що в Україні на 3 місці , а у Франції на другому? (буква «р»)

16.                       У батька 5 дочок і кожна має брата . Скільки дітей у батька? (Шість)

17.                       Буває і великий ,  і малий , і повний. Ним у дитинстві карають. Іноді він буває дуже прямий,досить часто тупий,але переважно гострий. (Кут)

Ведучий 1.

Слово надається журі

А наступна перешкода на нашому шляху -  «Конкурсні задачі»

Конкурсні задач іВедучий читає задачу, на роздуми дається 15 сек, відповіді команди дають на планшетах. Кожна правильна Правильна відповідь оцінюється в 2 бали

Задачі.

1.     На озері ростуть лілії. Кожен день їх кількість подвоюється . На двадцятий день заросло всеозеро. На який день заросла половина озера? (На 19 день)

2.     Супутник Землі робить один оберт за одну годину сорок хвилин,а другий оберт за сто хвилин. Як це пояснити? (1 год. 40 хв. = 100 хв.)

3.     Пастуха, якій вів 70 биків запитали: «Яку частину биків своєї череди ведеш?» Він відповів:«Я веду 2\3 худоби». Скільки биків має пастух? ( 105)

4.     Що це може бути? Дві голови, дві руки, шість ніг, а в ходьбі  тільки чотири? (Вершник на коні)

Ведучий 1.

Поки журі підбиває підсумки цього конкурсу проведемо гру з

уболівальниками.  На сцену запрошуються 2—3 уболівальники. На стілець кладуть приз і вчитель читає     Вірш.



Зараз дам я вам наказ

З півтора десятка фраз.

Лиш я слово «три» скажу,

Приз бери у той же час.

Якось щуку ми спіймали,

Розітнули вже, а там

Малі рибки виглядали,

Не одна, а цілих... п'ять.

Мріє загартований юнак

Стати олімпійським чемпіоном.

Дивись, на старті не мудри,

Чекай команду: раз, два... марш!

Як вірш запам'ятати хочеш.

То не зубри його до ночі,

Про себе краще повтори разок, другий,

А краще … вісім.

Одного разу на вокзалі

Ми три години потяг ждали

Чому ж цей приз було не взять

 Коли була можливість брать



Ведучий 2.

Команди попрацювали добре. А зараз ми дізнаємось хто впевнено веде команди до перемоги.

Ведучий 1.Наступний кілометр на кмітливість вкаже,Тут кожен капітан себе покаже.



Конкурс капітанів  

Гра «Вірю – не вірю»

Зачитуються питання, капітани надають відповідь за допомогою табличок«Так» , «Ні».Правильна відповідь оцінюється в 1 бал

1.    1.  Будь-який прямокутник має рівні діагоналі. (Так)

2.    Квадрат від’ємного числа є числом від’ємним . (Ні)

3.    Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпійських іграх. (Так)

4.    Якщо сума кутів дорівнює 180, то вони суміжні ? (Ні)

5.    Лінійне рівняння завжди має лише один корінь? (Ні)

6.    Найменше натуральне число нуль ? (Ні)

7.    Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора. (Так)

8.    Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює 90 . (Так)

9.    Планіметрія – це розділ геометрії , який вивчає фігури на площині. (Так)

10.                       Що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Кохання циркуля і лінійки»? (Так)

Ведучий 2.Слово надається журі  Наступний кілометр нашого марафону буде історичним  і я оголошую конкурс «Історія математики».

Конкурс «Історія математики»

Вчитель читає задачу, на роздуми дається 15 сек, відповіді команди дають на

планшетах. Кожна правильна  відповідь оцінюється в 2 бали.

1.    Вважають, що саме він пронумерував ряди в глядацькій залі і  першим використав координати точок. На його честь названа сучасна система координат. (Рене Декарт)

2.    Давньогрецький фізик, математик, механік. Під час другої пунічної війни між Римом і Карфагеном він працював над обороною Сіракуз, створив  катапульти. Одне з його великих досягнень – побудова планетарію. (Архімед)

3.    Ця людина вперше почала вивчати математику за … шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекції з математики відомого академіка Остроградського. У якого вченого інтерес до математики був викликаний шпалерами? (Соф’я Ковалевська)

Ведучий 1А зараз пропонуємо послухати. Що думає про математику учень 8 класу …Про математик



Гуманітаріям здається,

Що математика - то диво!

А Піфагор собі сміється

Та ще помножує сміливо!

Невже вона - складна наука?

Невже її не зрозуміти?

То в двері голосно постука,

То в небо прагне полетіти!

А ми її не відпускаєм,

Бажаєм з нею привітатись,

Але вона у вись злітає

І не дає нам розібратись!

Чи то така вона хитрюга?

Чи у нас розуму нема?

Але така складна наука

Ця математика сама.

Ой ці задачі, ці рівняння!

Постійно вгадуєш - що де!

Іксів неясне уживання -

Ну, а контрольна вже бреде!

А як же дивний чудо-ромб

Намалювати на стіні?

Це ж як кімната повна бомб

Щось десь зривається, горить!

Гуманітаріям здається,

Що геометрія - то диво!

А математик все сміється,

Бо то не диво, то - можливо!



Ведучий 2  І на останніх кілометрах ви можете розвинути максимальну швидкість і отримати найбільшу кількість балів

.Конкурс «Хто більше»

У продовж деякого часу у кожній команді буде поставлено 10 запитань. Правильна відповідь 1 бал.8 клас.

1.     Рівність,що має змінну, називається … (рівнянням)

2.     Добуток однакових множників (степінь)

3.     Виміри прямокутника (довжина, ширина)

4.     Трикутник,у якого дві  сторони рівні (рівнобедрений .)

5.     Чому дорівнює сума кутів трикутника (180)

6.     (-1)7 ( -1)

7.     Яке число без остачі ділиться на всі числа? (нуль)

8.     Результат дії додавання (сума)

9.      На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках ? (50)

10.             Модуль 36 (36)

11.             Пів-пряма, яка  має початок, але не має кінця (промінь)

12.             Числа, які відрізняються тільки знаками? (протилежні))

13.             Як називається сума одночленів ? (многочлен)

14.             Як називається відрізок, що сполучає вершину і середину протилежної сторони трикутника?(медіана)

15.             Скільки яєць можна з’їсти на голодний шлунок?(одне)

16.             Як називаються числа які діляться на 2 ? (парні)

17.             Скільки існує цифр ? (10)

9 клас.

1.     Наука,що вивчає властивості геометричних фігур. (геометрія)

2.     1\24 частина доби. (година)

3.     Чому дорівнює модуль – 5 (5)

4.     Найбільше натуральне число.(не існує)

5.     Як називається твердження,що потребує доведення? (теорема)

6.     Чому дорівнює  корінь із 169 ? (13)

7.     Як називається прямокутник з рівними сторонами? (квадрат)

8.     Один з кутів паралелограма 80. Чому дорівнює протилежний кут?( 80)

9.     Теорема названа на честь математика і стосується прямокутного трикутника.(Теорема Піфагора)

10.  На яке число не можна ділити ? (нуль)

11.  Одне яйце вариться 5 хв. Скільки потрібно часу, щоб зварити 6 яєць ? ( 5 хв. )

12.  Як називається найбільша сторона прямокутного трикутника ? (гіпотенуза)

13.  Радіус кола дорівнює 5. Чому дорівнює діаметр? (10)

14.  Якщо вважати,що додатні числа виражають прибуток, то від’ємні … (борг)

15.  Під яким кущем ховається заєць від дощу ? (під мокрим)

16.  Горіло 7 свічок, три з них погасили. Скільки свічок залишилось? (4)

    17 Чому дорівнює сума квадратів катетів ? (квадрату гіпотенузи)

 

Вчитель.Це був останній кілометр нашого математичного марафону. Поки журі готується підвести підсумки і оголосити переможця на сцену запрошуються уболівальники.      

 

Конкурс уболівальників «Рахівник»  На сцену запрошуються 4 уболівальники. Кожному по черзі задаються питання

 

1.     Працює відмінно твоя голова: п’ять плюс один получається … (шість, а не два)

2.     Вийшов заєць погулять, лап у зайця рівно … (чотири, а не п’ять)

3.     Росте на городі зелена трава: шість мінус три получається… (три, а не два)

4.     Колись казав учитель Ірі, що два більше ніж …(один, а не чотири)

5.     Меньше в десять раз, ніж метр, всімвідомо … (дециметр)

6.     Очі ти свої протри: лап у пташки рівно … (две, а не три)

7.     Собака м’ясо в мене їсть, хвостів у неї цілих …(один, а не шість)

8.     Скільки палку не крути, кінців у неї буде … (два, а не три)

9.     Відмінник зошитом своїм гордиться: внизу, під диктантом, стоїть …(дванадцать, а не одиниця)

10.На уроках будешь спать, за відповідь получишь … (одиницу, а не пять)

11.Ось п’ять ягід на траві. З’їв  одну, залишив …(чотири, а не дві)

12.Миша рахує дірки в сирі: три плюс дві – всього … (пять, а не чотири)

 

Ведучий  Експертам  надається  заключне слово .Слово журі …Діти! Ви молодці! Не залежно від того, хто скільки набрав балів, ви всі сьогодні виграли. Ви всі здобули перемогу. Це головне! Спасибі вам за свято .

Комментариев нет:

Отправить комментарий